За ініціативою Державної служби автомобільних доріг підготовлено проект Закону України `Про швидкісні автомобільні дороги` розроблений. Необхідність його розробки зумовлена тим, що унікальне географічне розташування України дозволяє в перспективі щорічно отримувати значні надходження до бюджету від транзитних міжнародних автоперевезень та туристичних поїздок за умов інтеграції транспортної інфраструктури України в транспорту інфраструктуру Євросоюзу.
Для реалізації транзитного потенціалу України необхідно побудувати мережу швидкісних автомобільних доріг та забезпечити її функціонування на рівні європейських країн.
На сьогодні в Україні є лише 280 кілометрів швидкісних автомобільних доріг, що відповідають усім міжнародним нормам.
Вартість будівництва мережі швидкісних автомобільних доріг в Україні становить близько 300 мільярдів гривень.
У процесі будівництва швидкісних автомобільних доріг будуть додаткові надходження коштів до державного та місцевих бюджетів і соціальних фондів через податки і обов’язкові відрахування (до 30% від вартості будівельних робіт) – близько 100 мільярдів гривень; протягом 10-15 років щорічно буде зайнято близько 5 тисяч працівників безпосередньо у будівництві та понад 40 тисяч – в інших галузях економіки; на закупівлю матеріалів, конструкцій, металопрокату, механізмів, пально-мастильних матеріалів буде спрямовано близько 170 мільярдів гривень.
При реалізації положень зазначеного законопроекту у нашій державі буде побудовано орієнтовно 7075 кілометрів швидкісних автомобільних доріг. Для цього буде виконано наукове обґрунтування та уточнення, накресленої на карті мережі швидкісних автомобільних доріг, затверджена черговість будівництва окремих ланок швидкісних автомобільних доріг відповідними нормативними актами Кабінету Міністрів України та залучені під державні гарантії потужні будівельно-інвестиційні компанії для будівництва ланок швидкісних автомобільних доріг, зокрема, на умовах концесії та державно-приватного партнерства.
Джерелами фінансування будівництва мережі швидкісних автомобільних доріг можуть бути кошти концесіонерів, кредити Міжнародних фінансових організацій та кредити у рамках допомоги Україні урядів розвинутих держав.
Наразі проект Закону України `Про швидкісні автомобільні дороги` погоджується зацікавленими міністерствами.
http://www.kmu.gov.ua/