Після завершення реконструкції даху, НСК `Олімпійський` стане одним з найкращих стадіонів Європи. Амбітний проект буде прикрасою не лише Києва, як міста, в якому планується проведення фіналу Євро-2012, але й самого чемпіонату.
Як це буде виглядати? Сталевий опорний каркас з окремим залізобетонним фундаментом утримуватиме вантово-мембранну конструкцію покриття. Сам каркас складатиметься з 80 колон, виготовлених із високоміцних сталевих листів товщиною 60-90 мм! Висота колон – 40 метрів, загальна вага – понад 4 000 тонн. На цьому каркасі буде розтягнута вантова конструкція з високоміцних тросів спеціального плетіння за принципом велосипедного колеса, загальною вагою близько 1000 тонн. За периметром вантів буде розтягнена синтетична мембрана, армована скловолокном. Вимоги до мембрани, загальною площею 48 500 м - висока міцність, негорючість та напівпрозорість, що необхідно для збереження зеленого газону поля, який має отримувати достатню кількість сонячних променів.
Сьогодні на стадіоні встановлено 18 колон. Загалом перший етап – встановлення колон, які підпиратимуть дах НСК `Олімпійський` - завершиться до кінця літа 2010-го року.
Коли буде готовий дах і з якими труднощами проекту зіткнулись фахівці - про це Інформаційному центру `Україна-2012` розповів в ексклюзивному коментарі Юрій Черняков, начальник конструкторського бюро заводу `Майстер-Профі Україна`, що є виконавцем будівельно-монтажних робіт конструкції навісу над трибунами стадіону.
- У чому полягають особливості виготовлення колон? Чи був складним для `Майстер-Профі` цей проект?
- Подібних конструкцій – і з точки зору інженерних рішень, і з точки зору розміру покрівлі - в Україні не існує. Для нас унікальність цього проекту полягає в тому, що згідно наших норм виготовлені деталі мають вільно монтуватись у конструкцію – за принципом `Лего`. А проект покрівлі НСК передбачає і складну конструкцію, і складний спосіб її монтажу.
Монтаж колони передбачає зварювальні процеси частин колони безпосередньо на стадіоні, далі її надгабаритним краном піднімають над трибунами і переносять на зовнішню сторону, де кріплять до основи та з’єднують з іншими колонами до зовнішніх кілець. Таким чином для монтажу конструкції треба докладати чималих зусиль, підтягуючи кожну колону до положення, в якому вона має разом з іншими утримувати покриття. Ще одна особливість – документація згідно європейських норм, яка дуже відрізняється від української, від наших будівельних нормативів. З цим і був пов`язаний період тривалої підготовки. Ми проявили неабияку наполегливість, з’ясовуючи чимало нюансів у німецької сторони. Сьогодні проектна частина повністю готова – методично триває виробництво і монтаж. Третій момент – технологія. Враховуючи складність виробництва колон (якість металу, товщину деталей, зварювальних швів), довелось закупити додаткове обладнання. Нові технології довелось відпрацьовувати в тісному співробітництві з Інститутом Патона.
- Скільки часу проходить від виготовлення колони до ї встановлення на стадіоні?
- Виробництво однієї колони на заводі в Дніпропетровську триває приблизно два дні, далі її транспортують до Києва, ще один-два дні йде на зварювання і монтаж. Процес виготовлення і монтажу йде безперервно. Це чималий обсяг робіт: кожна з 80 колон – унікальна, має різні геометричні параметри і складається з двох частин: довжина кожної - від 23 до 25,5 м, вага від 25 до 30 тонн. Верхня та нижня частини колони з`єднуються між собою за допомогою вставки вагою близько 4 тонн. Колони виготовляються із високоміцних сталевих листів товщиною від 60 до 90 мм. Станом на сьогодні, на стадіоні встановлено вже 18 колон – майже четверта частина від необхідного.
- Віце-прем’єр-міністр України Борис Колесніков заявив про завершення усіх робіт влітку 2011-го року. Встигаєте?
- Що стосується даху, сьогодні вписуємося в графік.
- Коли завершиться перший етап - встановлення каркасу для покрівлі?
- Колони будуть встановлені до кінця літа. Після цього відбудеться одночасна синхронна стяжка конструкції за допомогою тросів. Третій етап - встановлення мембранного покриття. До цих етапів ми залучаємо іноземні компанії зі світовим ім’ям `Брайдон Інтернешнл Лтд.` (Велика Британія), `Хайтекс` (Німеччина) та `Саренс НВ` (Бельгія). Англійська фірма стане постачальником тросів, канатів та з’єднань, німецька – надміцного мембранного покриття, а компанія з Бельгії вже забезпечує роботу важких кранів `біґліфт` та спеціального обладнання. Для монтажу вантів також необхідне спеціальне обладнання, яке існує чи не в єдиному екземплярі у світі, графік його використання розписаний по днях. Отже, друга половина 2010-го року буде не менш відповідальною.
- Скільки загалом компаній на підрядних умовах залучені до робіт зі встановлення покрівлі?
- Виконавцем будівельно-монтажних робіт конструкції навісу над трибунами НСК `Олімпійський` є завод `Майстер-Профі Україна`. Тобто наша відповідальність – увесь дах. Загалом же до процесу виготовлення та монтажу конструкції покриття стадіону НСК `Олімпійський` залучено 33 українські компанії та 6 іноземних фірм. Підключений `Південмаш`, який володіє сучасними технологіями. За листкову сталь відповідає `Азовсталь` і заводі ім. Ілліча – отже роботи виконують гуртом майже всі передові заводи України. Складний монтаж конструкції покриття здійснюється під контролем вітчизняних та іноземних фахівців, зокрема, генерального проектувальника компанії GMP та розробника проекту навісу – фірми `SBP` (Німеччина).
- Тотальний контроль і солідна компанія підрядників гарантують надійність даху на 100%?
- Сьогодні ми встановлюємо колони за периметром стадіону. Дійдемо до 80-ї колони – і кільце має ідеально замкнутись. Якщо навіть по міліметру відступити на одній колоні – пазл не зійдеться. У цьому складність операції, допуску в міліметр немає. Ми розуміємо, що вимоги дуже високі. Аналізуючи конструкторську ідею з точки зору безпеки і надійності, ми перевіряли розрахунки на міцність, врахували і нашу нормативну базу, кліматичні умови. Розрахунки в нас не викликають сумнівів щодо безпеки.
- Скільки ресурсів заводу `Майстер-Профі Україна` задіяно у проекті?
- Задіяний весь потенціал заводу. Виготовлення колон відбувається в кілька змін, працюємо цілодобово. Лише на каркас необхідно переробити 80 тисяч тонн металу. Ми відчуваємо відповідальність перед країною. Але відступати нема куди.
Леся Соловчук
http://euro2012.ukrinform.ua/
До кінця літа каркас даху НСК `Олімпійський` буде готовий
+380 44 237 XX XX +380 44 237 2567
23 сент. 2024 г.
12 сент. 2024 г.
3 июл. 2024 г.
30 янв. 2024 г.
13 сент. 2023 г.
6 сент. 2023 г.